Volledige beschrijving geselecteerd orgel
Mehlingen, Deutschland (Rheinland-Pfalz) - Protestantische Kirche
Gemeente: Mehlingen
Adres: Spelzenhofstraße 25, 67678, Mehlingen
Beschrijving nr.: 2073821.
Gebouwd door: Paul Zimnol (1985)
Paul Zimnol bouwde in 1985 een nieuw orgel voor de Protestantische Kirche in Mehlingen. Het heeft drie manualen, maar het eerste manuaal fungeert als koppelmanuaal. Een groot deel van de registers is overgenomen uit het vorige orgel van de kerk, gebouwd in 1938 door Joseph Adolf Poppe.
Technische gegevens
Dispositie
Hauptwerk (C-g'''): Gedacktflöte 8', Prinzipal 4', Quinte 2 2/3', Offenflöte 2', Terz 1 3/5', Mixtur 4 fach (1 1/3').
Positiv (C-g'''): Gedackt 8', Salicional 8', Holzflöte 4', Prinzipal 2', Oktave 1', Trompete 8'.
Pedal (C-f'): Subbaß 16', Flötenbaß 8', Choralbaß 4', Fagott 16'.
Koppelingen: Koppelmanual, Pedal - Hauptwerk, Pedal - Positiv.
Mehlingen, Deutschland (Rheinland-Pfalz) - Protestantische Kirche
Gemeente: Mehlingen
Adres: Spelzenhofstraße 25, 67678, Mehlingen
Beschrijving nr.: 2073821.
Gebouwd door: Paul Zimnol (1985)
Paul Zimnol bouwde in 1985 een nieuw orgel voor de Protestantische Kirche in Mehlingen. Het heeft drie manualen, maar het eerste manuaal fungeert als koppelmanuaal. Een groot deel van de registers is overgenomen uit het vorige orgel van de kerk, gebouwd in 1938 door Joseph Adolf Poppe.
Technische gegevens
Aantal registers per werk | |
- Hauptwerk | 6 |
- Positiv | 6 |
- Pedal | 4 |
Totaal aantal stemmen | 16 |
Toetstractuur | Mechanisch |
Registertractuur | Mechanisch |
Windlade(n) | Sleepladen |
Dispositie
Hauptwerk (C-g'''): Gedacktflöte 8', Prinzipal 4', Quinte 2 2/3', Offenflöte 2', Terz 1 3/5', Mixtur 4 fach (1 1/3').
Positiv (C-g'''): Gedackt 8', Salicional 8', Holzflöte 4', Prinzipal 2', Oktave 1', Trompete 8'.
Pedal (C-f'): Subbaß 16', Flötenbaß 8', Choralbaß 4', Fagott 16'.
Koppelingen: Koppelmanual, Pedal - Hauptwerk, Pedal - Positiv.
Literatuur |
Die Orgeln des Kreises Kaiserslautern / Bernhard H. Bonkhoff. - In: Mitteilungen der Arbeitsgemeinschaft für mittelrheinische Musikgeschichte, Nr. 67/68, 1997. |