Volledige beschrijving geselecteerd orgel
Kottweiler-Schwanden, Deutschland (Rheinland-Pfalz) - Katholische Pfarrkirche Sankt Elisabeth
Gemeente: Kottweiler-Schwanden
Adres: Kirchenweg, 66879, Kottweiler-Schwanden
Beschrijving nr.: 2073806.
Gebouwd door: Paul Sattel (1954)
Paul Sattel bouwde een nieuw orgel voor de Sankt Elisabethkirche in Kottweiler-Schwanden. Het is nooit voltooid: het tweede manuaal bleef gereserveerd, evenals de Flötbaß van het pedaal.
Technische gegevens
Dispositie
I. Manual (C-g'''): Prinzipal 8', Rohrflöte 8', Oktave 4', Sifflöte 2', Mixtur 3-4 fach (1 1/3'), Trompete 8'.
II. Manual (prepared for) (C-g'''): Gedackt 8', Weidenpfeife 8', Prinzipal 4', Koppelflöte 4', Blockflöte 2', Sesquialter 2 fach.
Pedal (C-f'): Subbaß 16', Flötbaß 8' - prepared for, Choralbaß 4'.
Koppelingen: I. Manual - II. Manual, Pedal - I. Manual, Pedal - II. Manual.
Speelhulpen: Tutti.
Kottweiler-Schwanden, Deutschland (Rheinland-Pfalz) - Katholische Pfarrkirche Sankt Elisabeth
Gemeente: Kottweiler-Schwanden
Adres: Kirchenweg, 66879, Kottweiler-Schwanden
Beschrijving nr.: 2073806.
Gebouwd door: Paul Sattel (1954)
Paul Sattel bouwde een nieuw orgel voor de Sankt Elisabethkirche in Kottweiler-Schwanden. Het is nooit voltooid: het tweede manuaal bleef gereserveerd, evenals de Flötbaß van het pedaal.
Technische gegevens
Aantal registers per werk | |
- I. Manual | 6 |
- II. Manual | 6 (0) |
- Pedal | 3 (2) |
Totaal aantal stemmen | 15 (8) |
Toetstractuur | Electrisch |
Registertractuur | Electrisch |
Windlade(n) | Kegelladen |
Dispositie
I. Manual (C-g'''): Prinzipal 8', Rohrflöte 8', Oktave 4', Sifflöte 2', Mixtur 3-4 fach (1 1/3'), Trompete 8'.
II. Manual (prepared for) (C-g'''): Gedackt 8', Weidenpfeife 8', Prinzipal 4', Koppelflöte 4', Blockflöte 2', Sesquialter 2 fach.
Pedal (C-f'): Subbaß 16', Flötbaß 8' - prepared for, Choralbaß 4'.
Koppelingen: I. Manual - II. Manual, Pedal - I. Manual, Pedal - II. Manual.
Speelhulpen: Tutti.
Literatuur |
Die Orgeln des Kreises Kaiserslautern / Bernhard H. Bonkhoff. - In: Mitteilungen der Arbeitsgemeinschaft für mittelrheinische Musikgeschichte, Nr. 67/68, 1997. |