Description complète d'orgue sélectionné
Photo: P. Rebillat
Mathieu, France (Calvados (14)) - Église Notre-Dame de l'Assomption
Commune: Mathieu
Région:Normandie
Adresse: Rue Pierre Rasse, 14920, Mathieu
Description no.: 2061861.
Bâti par: Mutin-Cavaillé-Coll (1912)
In 1912 leverde de firma Mutin-Cavaillé-Coll een orgel voor de muzieksalon in Parijs. Het instrument is in 1955 verkocht aan de parochie in Mathieu. Het kreeg een plaats op de westtribune van de kerk van Notre-Dame de l'Assomptiion. Het kerkgebouw is bijzonder rijk beschilderd met fraaie fresco's. Emmanuel Foyer voerde in de jaren 2004 en 2011 een restauratie uit in twee fasen.
Données techniques
Composition
Manual (C-f'''): Principal 8', Flûte Harmonique 8', Voix Céleste 8', Flûte Octaviante 4', Plein-Jeu 4 rangs.
Pédale (C-g°): Aangehangen.
Jouer conseils: Expression.
Autres sources
Photo: P. Rebillat
Mathieu, France (Calvados (14)) - Église Notre-Dame de l'Assomption
Commune: Mathieu
Région:Normandie
Adresse: Rue Pierre Rasse, 14920, Mathieu
Description no.: 2061861.
Bâti par: Mutin-Cavaillé-Coll (1912)
Année | Facteur | Opus | Activité | 1912 | Mutin-Cavaillé-Coll | orgue neuf | 1955 | Builder unknown | transfer | 2004 | Emmanuel Foyer | restauration | 2011 | Emmanuel Foyer | restauration |
In 1912 leverde de firma Mutin-Cavaillé-Coll een orgel voor de muzieksalon in Parijs. Het instrument is in 1955 verkocht aan de parochie in Mathieu. Het kreeg een plaats op de westtribune van de kerk van Notre-Dame de l'Assomptiion. Het kerkgebouw is bijzonder rijk beschilderd met fraaie fresco's. Emmanuel Foyer voerde in de jaren 2004 en 2011 een restauratie uit in twee fasen.
Données techniques
Nombre de registres par manuel | |
- Manual | 5 |
- Pédale | aangehangen |
Nombre de jeux total | 5 |
Transmission des clés | Mechanical |
Transmission des jeux | Mechanical |
Sommier(s) | Slider chests |
Composition
Manual (C-f'''): Principal 8', Flûte Harmonique 8', Voix Céleste 8', Flûte Octaviante 4', Plein-Jeu 4 rangs.
Pédale (C-g°): Aangehangen.
Jouer conseils: Expression.
- Jean-Alain Ripoche