Description complète d'orgue sélectionné
Braşov, România (Braşov) - Musikakademie
Commune: Braşov
Région:Karpaten, Transilvania
Description no.: 2045431.
Bâti par: Wilhelm Hörbiger (1877)
In 1877 bouwde Wilhelm Hörbiger een nieuw orgel voor de Evangelische Kirche in Kleinprobstdorf (Târnăviora). Het instrument is in 1927 door de firma Wegenstein & Söhne gewijzigd. Op 17 juli 1992 is het orgel gedemonteerd en overgeplaatst naar Braşov, waar het in de muziekacademie zou worden opgebouwd. Dit was in 2000 nog niet geschied.
Court sommaire des endroits où l'orgue s'est trouvé
Données techniques
Composition
Manual (C-f'''): Bordun 8', Viola 8', Principal 4', Rohrflöte 4', Quinte 2 2/3', Mixtur 2 fach.
Pedal (C-c'): Subbaß 16', Octavbaß 8'.
Braşov, România (Braşov) - Musikakademie
Commune: Braşov
Région:Karpaten, Transilvania
Description no.: 2045431.
Bâti par: Wilhelm Hörbiger (1877)
Année | Facteur | Opus | Activité | 1877 | Wilhelm Hörbiger | orgue neuf | 1927 | Leopold Wegenstein & Söhne | activités différentes |
In 1877 bouwde Wilhelm Hörbiger een nieuw orgel voor de Evangelische Kirche in Kleinprobstdorf (Târnăviora). Het instrument is in 1927 door de firma Wegenstein & Söhne gewijzigd. Op 17 juli 1992 is het orgel gedemonteerd en overgeplaatst naar Braşov, waar het in de muziekacademie zou worden opgebouwd. Dit was in 2000 nog niet geschied.
Court sommaire des endroits où l'orgue s'est trouvé
1877 | Târnăviora | Biserica Evanghelică |
1992 | Braşov | Musikakademie |
Données techniques
Nombre de registres par manuel | |
- Manual | 6 |
- Pedal | 2 |
Nombre de jeux total | 8 |
Transmission des clés | Mechanical |
Transmission des jeux | Mechanical |
Sommier(s) | Slider chests |
Composition
Manual (C-f'''): Bordun 8', Viola 8', Principal 4', Rohrflöte 4', Quinte 2 2/3', Mixtur 2 fach.
Pedal (C-c'): Subbaß 16', Octavbaß 8'.
Références |
Orgeln in Siebenbürgen : Ein Beitrag zur siebenbürgischen Orgelgeschichte von den Anfängen bis zur Mitte 19. Jahrhunderts / Hermann Binder. - Kludenbach : Gehann-Musik-Verlag, 2000. - (Musikgeschichtliche Studien ; Band 5). |