Ausführliche Beschreibung der vorgewählten Orgel
Palma de Mallorca, España (Illes Balears) - Convento de San Jerónimo
Gemeinde: Palma de Mallorca
Region:Mallorca
Beschreibung nr.: 2003256.
Gebaut von: Matheo Bosch (1747)
Matheu Bosch startte eind 1746 met de bouw van een orgel voor de kerk van San Jerónimo in Palma de Mallorca. In 1907 is bij een restauratie het kort octaaf opgeheven. Het aanvullende pijpwerk werd op een aparte windlade geplaatst. In 1971 restaureerde Gerhard Grenzing het orgel in de toestand van 1907.
Technische Daten
Disposition
Manual (C-c'''): Flautado de 13 8' (B/D), Octava 4' (B/D), Tapadillo 4' (B/D), Dotzena 2 2/3' (B/D) - vanaf fis'' 4-voets, Quincena 2 hilares (2') (B/D) - dubbelkorig, Decinovena 2 hilares (1 1/3') (B/D) - dubbelkorig, Vintidotsena 2 hilares (1') (B/D) - dubbelkorig, Nasart y Corneta 1-3 hilares (2') (B/D), Nasart y Corneta II-IV hilares (1 3/5') (B/D), Simbalet 3 hilares (4/5') (B/D), Trompeta 8' (discant), Baixons 4' (bas).
Pedal: Aangehangen.
Palma de Mallorca, España (Illes Balears) - Convento de San Jerónimo
Gemeinde: Palma de Mallorca
Region:Mallorca
Beschreibung nr.: 2003256.
Gebaut von: Matheo Bosch (1747)
Jahr | Orgelbauer | Opus | Aktivität | 1747 | Matheo Bosch | Neubau | 1971 | Gerhard Grenzing |
Matheu Bosch startte eind 1746 met de bouw van een orgel voor de kerk van San Jerónimo in Palma de Mallorca. In 1907 is bij een restauratie het kort octaaf opgeheven. Het aanvullende pijpwerk werd op een aparte windlade geplaatst. In 1971 restaureerde Gerhard Grenzing het orgel in de toestand van 1907.
Technische Daten
Anzahl Register pro Manual | |
- Manual | 12 |
- Pedal | aangehangen |
Gesamtzahl der Stimmen | 12 |
Tonumfang Manual | C-c''' |
Tonumfang Pedal | C-B |
Tastentraktur | Mechanical |
Registertraktur | Mechanical |
Windlade(n) | Slider chests |
Disposition
Manual (C-c'''): Flautado de 13 8' (B/D), Octava 4' (B/D), Tapadillo 4' (B/D), Dotzena 2 2/3' (B/D) - vanaf fis'' 4-voets, Quincena 2 hilares (2') (B/D) - dubbelkorig, Decinovena 2 hilares (1 1/3') (B/D) - dubbelkorig, Vintidotsena 2 hilares (1') (B/D) - dubbelkorig, Nasart y Corneta 1-3 hilares (2') (B/D), Nasart y Corneta II-IV hilares (1 3/5') (B/D), Simbalet 3 hilares (4/5') (B/D), Trompeta 8' (discant), Baixons 4' (bas).
Pedal: Aangehangen.
Gemischte Stimme | Zusammensetzung |
Quinzena II sterk | C: 2' - 1 1/3'. cis': 2 2/3' - 2'. |
Decinovena II sterk | C: 1 1/3' - 1'. cis': 2' - 1 1/3'. cis'': 2 2/3' - 2'. |
Vintidotsena II sterk | C: 1' - 2/3'. cis': 1 1/3' - 1'. cis'': 2' - 1 1/3'. |
Nasart y Corneta I-III sterk | C: 2'. cis': 8' - 2 2/3' - 2'. |
Nasart y Corneta II-IV sterk | C: 1 3/5' - 1 1/3'. cis': 1 3/5' - 1 3/5' - 1 1/3' - 1 1/3'. |
Simbalet III sterk | C: 4/5' - 2/3' - 1/2'. cìs°: 1' - 4/5' - 2/3'. fìs°: 1 1/3' - 1' - 4/5'. cis': 1 3/5' - 1 1/3' - 1'. fis'': 2 2/3' - 2' - 1 1/3'. |
Literatur |
|
Aufnahmen |
|