Description complète d'orgue sélectionné
Photo: Michiel van 't Einde
Wolfheze, Nederland (Gelderland) - Open Hofkerk
Commune: Renkum
Adresse: Lawijckerhof 6, 6874 AT, Wolfheze
Site Web: http://www.pkn-oosterbeek-wolfheze.nl/
Description no.: 1007657.
Bâti par: Willem van Leeuwen (1950)
Church closed (2018)
Données techniques
Composition
Manuaal I (C-g'''): Prestant 8', Roerfluit 8', Octaaf 4', Mixtuur III-V sterk.
Manuaal II (C-g'''): Holpijp 8', Salicionaal 8', Speelfluit 4', Nasard 2 2/3', Nachthoorn 2', Scherp II sterk.
Pedaal (C-f'): Subbas 16'.
Accouplements: Manuaal I - Manuaal II, Pedaal - Manuaal I, Pedaal - Manuaal II.
Jouer conseils: Tremulant.
Autres sources
Photo: Michiel van 't Einde
Wolfheze, Nederland (Gelderland) - Open Hofkerk
Commune: Renkum
Adresse: Lawijckerhof 6, 6874 AT, Wolfheze
Site Web: http://www.pkn-oosterbeek-wolfheze.nl/
Description no.: 1007657.
Bâti par: Willem van Leeuwen (1950)
Church closed (2018)
- In 1950 bouwde de firma Van Leeuwen een nieuw orgel voor de in 1925 gebouwde Gereformeerde Kerk in Wolfheze. Oorspronkelijk was op het tweede manuaal een Schalmei 4' aanwezig. Deze is later vervangen door een Scherp.
- het kerkgebouw is per 1 januari 2018 gesloten. In 2020 werd bekend dat er vier woningen gebouw zullen worden in de voormalige kerk.
Données techniques
Nombre de registres par manuel | |
- Manuaal I | 4 |
- Manuaal II | 6 |
- Pedaal | 1 |
Nombre de jeux total | 11 |
Transmission des clés | Mechanical |
Transmission des jeux | Mechanical |
Sommier(s) | Slider chests |
Composition
Manuaal I (C-g'''): Prestant 8', Roerfluit 8', Octaaf 4', Mixtuur III-V sterk.
Manuaal II (C-g'''): Holpijp 8', Salicionaal 8', Speelfluit 4', Nasard 2 2/3', Nachthoorn 2', Scherp II sterk.
Pedaal (C-f'): Subbas 16'.
Accouplements: Manuaal I - Manuaal II, Pedaal - Manuaal I, Pedaal - Manuaal II.
Jouer conseils: Tremulant.
Références |
Gebruikte orgels, geleverd door de fa. A.S.J. Dekker : Waar zijn ze gebleven......? : deel 2 (slot) / Victor Timmer, Ton van Eck. - In: Het Orgel, jrg. 89 nr. 4, april 1993. |
- Piet van Hoogdalem