Spring naar content
Description complète d'orgue sélectionné
Photo: Michiel van 't Einde. Datation: 9 September 2018.

Photo: Michiel van 't Einde

Den Haag, Nederland (Zuid-Holland) - Zusters van Liefde (Sint Willibrordushuis), kapel
Commune: Den Haag
Adresse: Oude Molstraat 35, 2513 BA, Den Haag
Site Web: http://www.willibrordushuis.nl/

Description no.: 1003405.

Bâti par: firma Jos H. Vermeulen (1963)


In de kapel van de Zusters van Liefde stond tot 1963 een orgel van de firma Franssen. Dat orgel werd verkocht aan de Bernarduskerk in Utrecht, waar het tot 1967 dienst deed. Daarna kwam het terecht in de Rooms-Katholieke Kerk van Oude Wetering. Deze kerk brandde in 1969 uit, waarbij het orgel ook verloren ging. In de kapel van de zusters bouwde Vermeulen een nieuw orgel onder advies van dr. P.J. de Bruyn. Het electro-pneumatische orgel kreeg twee manualen en vrij pedaal. Het is helemaal in een zwelkast geplaatst, met uitzondering van de Prestant 8'.

Données techniques
Nombre de registres par manuel
- Manuaal I5
- Manuaal II4
- Pedaal3
Nombre de jeux total12
Transmission des clésElectropneumatic
Transmission des jeuxElectropneumatic
Sommier(s)Cone chests

Composition
Manuaal I (C-g'''): Prestant 8', Bourdon 8', Prestant 4', Woudfluit 2', Sifflet 1'.
Manuaal II (C-g'''): Bourdon 8', Nachthoorn 4', Roerkwint 2 2/3', Dulciaan 8'.
Pedaal (C-f'): Subbas 16', Gedekt 8', Fluit 4'.
Accouplements: Manuaal I - Manuaal II, Manuaal II - Manuaal I, Pedaal - Manuaal I, Pedaal - Manuaal II.
Jouer conseils: Automatisch pedaal, Vaste combinaties (p - f - tutti).

Autres sources
  • Aart de Kort

Photo: Michiel van 't Einde. Datation: 9 September 2018.
Photo: Michiel van 't Einde
Photo: B.Chr. Scheffers.
Photo: B.Chr. Scheffers
Photo: Michiel van 't Einde. Datation: 9 September 2018.
Photo: Michiel van 't Einde
Photo: Michiel van 't Einde. Datation: 9 September 2018.
Photo: Michiel van 't Einde
Photo: Michiel van 't Einde. Datation: 9 September 2018.
Photo: Michiel van 't Einde
Photo: Michiel van 't Einde. Datation: 9 September 2018.
Photo: Michiel van 't Einde