Description complète d'orgue sélectionné
Weißenfels, Deutschland (Sachsen-Anhalt) - Friedhofskapelle
Commune: Weißenfels
Adresse: Am Sausenhölzchen, 06667, Weißenfels
Description no.: 2020960.
Bâti par: Ladegast & Sohn (1918)
De Friedhofskapelle in Weißenfels is in feite het koor van de oude kloosterkerk van het Clarissenklooster. Dit klooster werd in 1870 afgebroken. De kapel is in 1886 in gebruik genomen. De firma Ladegast plaatste in 1918 een orgel. Het is op 15 mei 1918 in gebruik genomen. Het orgel is inmiddels buiten gebruik en vervangen door een electronisch Ahlborn-orgel. Het verkeert in slechte staat.
Données techniques
Composition
I. Manual (C-f'''): Principal 8', Gedackt 8', Spitzflöte 4'.
II. Manual (C-f'''): Flöte 8', Aeoline 8'.
Pedal (C-d'): Subbaß 16'.
Accouplements: I. Manual - II. Manual, Pedal - I. Manual, Pedal - II. Manual.
Jouer conseils: Forte.
Weißenfels, Deutschland (Sachsen-Anhalt) - Friedhofskapelle
Commune: Weißenfels
Adresse: Am Sausenhölzchen, 06667, Weißenfels
Description no.: 2020960.
Bâti par: Ladegast & Sohn (1918)
De Friedhofskapelle in Weißenfels is in feite het koor van de oude kloosterkerk van het Clarissenklooster. Dit klooster werd in 1870 afgebroken. De kapel is in 1886 in gebruik genomen. De firma Ladegast plaatste in 1918 een orgel. Het is op 15 mei 1918 in gebruik genomen. Het orgel is inmiddels buiten gebruik en vervangen door een electronisch Ahlborn-orgel. Het verkeert in slechte staat.
Données techniques
Nombre de registres par manuel | |
- I. Manual | 3 |
- II. Manual | 2 |
- Pedal | 1 |
Nombre de jeux total | 6 |
Transmission des clés | Pneumatic |
Transmission des jeux | Pneumatic |
Sommier(s) | Cone chests |
Composition
I. Manual (C-f'''): Principal 8', Gedackt 8', Spitzflöte 4'.
II. Manual (C-f'''): Flöte 8', Aeoline 8'.
Pedal (C-d'): Subbaß 16'.
Accouplements: I. Manual - II. Manual, Pedal - I. Manual, Pedal - II. Manual.
Jouer conseils: Forte.
Références |
Im Wandel der Zeit : Die Ladegasts und ihre Orgel / Alexander Koschel. - Weißenfels : Orgelfachverlag Fagott, 2004. |