Description complète d'orgue sélectionné
Photo: Michiel van 't Einde
Maastricht, Nederland (Limburg (Nederlands)) - Kerk van de Heilige Anna
Commune: Maastricht
Adresse: Dr. Kleefstraat 12, 6217 JW, Maastricht
Description no.: 1001578.
Bâti par: firma D.A. Flentrop (1962)
Het kleine positief dat in de Sint Annakerk in Maastricht staat, is door Flentrop gebouwd voor de OLV-basiliek te Maastricht, waar het van 1962 tot 1964 dienst heeft gedaan tijdens de restauratie. Het is in 1964 in de Annakerk geplaatst. Het had oorspronkelijk luiken, maar deze zijn in de Sint Annakerk verwijderd.
Court sommaire des endroits où l'orgue s'est trouvé
Données techniques
Composition
Manuaal (C-g'''): Holpijp 8', Gedekt 8', Prestant 4', Roerfluit 4', Gemshoorn 2', Cymbel I-II sterk.
Pedaal (C-d'): Aangehangen.
Photo: Michiel van 't Einde
Maastricht, Nederland (Limburg (Nederlands)) - Kerk van de Heilige Anna
Commune: Maastricht
Adresse: Dr. Kleefstraat 12, 6217 JW, Maastricht
Description no.: 1001578.
Bâti par: firma D.A. Flentrop (1962)
Année | Facteur | Opus | Activité | 1962 | firma D.A. Flentrop | orgue neuf | 1964 | firma D.A. Flentrop | transfer |
Het kleine positief dat in de Sint Annakerk in Maastricht staat, is door Flentrop gebouwd voor de OLV-basiliek te Maastricht, waar het van 1962 tot 1964 dienst heeft gedaan tijdens de restauratie. Het is in 1964 in de Annakerk geplaatst. Het had oorspronkelijk luiken, maar deze zijn in de Sint Annakerk verwijderd.
Court sommaire des endroits où l'orgue s'est trouvé
1962 | Maastricht | Onze Lieve Vrouwebasiliek |
1964 | Maastricht | Kerk van de Heilige Anna |
Données techniques
Nombre de registres par manuel | |
- Manuaal | 6 |
- Pedaal | aangehangen |
Nombre de jeux total | 6 |
Transmission des clés | Mechanical |
Transmission des jeux | Mechanical |
Sommier(s) | Slider chests |
Composition
Manuaal (C-g'''): Holpijp 8', Gedekt 8', Prestant 4', Roerfluit 4', Gemshoorn 2', Cymbel I-II sterk.
Pedaal (C-d'): Aangehangen.
Références |
Maastricht orgelstad / G. Quaedvlieg. - Maastricht: Leiter-Nypels, 1968. |